Tags

, , ,

Dat waren zo echt de laatste belangrijke woorden die Calvin in de prachtige strip Calvin & Hobbes zei tegen z’n tijgermaatje, waarna ze een wit vlak achterlaten waar nog altijd enkel leegte is. Ja, ik ben fan. Los daarvan kunnen we ook stellen dat the world ook echt magical is, maar bij temperaturen van om en bij de twintig graden – geloof mij vrij, lezer van enkele jaren later, voor het jaar 2013 best een unicum – lijkt alles nét iets meer magical.

Geen wolkje aan de lucht, alles heeft meer kleur, de jasmijnen ruiken (nog) lekkerder dan tevoren, de tuin heeft meer leven in zich – behalve mijn pompoenen, die lijken te verkommeren in hun nieuw perkje, maar ik kon ze niet in hun pot laten blijven, helaas. Zit ik hier weer op de pc weg te tokkelen aan het eindwerk van mijn broer. Dat zijn zo van die beloftes die je soms beter niet maakt, maar een belofte is een belofte en eigenlijk vind ik het best leuk om zo bezig te zijn met tekst en taal. Voor de duidelijkheid: hij heeft al het opzoekingswerk verricht, ik giet het enkel in een iet of wat coherenter tekst dan de zijne. Het onderwerp is vrijetijdsbesteding bij ouderen.

Daarna zal ik mij nog eens in het ruime sop begeven en trachten van toch tien lengtes te zwemmen, iets wat – ironisch genoeg – met de zwemblaas boven mijn buikspieren nog geen sinecure is.

Yes, it’s a magical world out there. Let’s go exploring!

