Zo. Het eerste jaar van mijn graduaatsopleiding zit er bijna op. Het examen Duits 3 en Frans 3 is al achter de kiezen.

Van Duits 3 vrees ik dat het een dikke buis zal zijn. Of toch een kleintje. Van Frans 3 moet ik mijn punten op dit peil houden en dan zou ik moeten rond de 65 hebben, wat niet goed noch slecht is. Volgende week maandag moet ik iets doen van bedrijfseconomische gegevensverwerking, en dan donderdag nog Access. Waar ik het meeste schrik voor heb.

Maar de tijd staat niet stil, en ik heb me alweer ingeschreven voor volgend jaar. De maandag zou ik Nederlands doen, en de woensdag inleiding tot het recht, en de donderdag zou ik dan sociale wetgeving enzovoort doen. En ook mijn zaterdagen mogen er aan geloven, want ik ga mij opnieuw verdiepen in het Spaans. Te beginnen met Spaans 1, want mijn Spaans is een mengeling van Castellano Gommeke en de theorie die je in het vijfde middelbaar ziet.

Altijd iets om naar uit te kijken, dus…

