Als iemand dit ooit leest die mij echt kent, denkt die dat ik een metalhead ben en ergens is dat wel zo. Vooral in mijn jongere, wildere jaren durfde ik nog wel eens van het hardere muziekgenre genieten. Nog steeds, eigenlijk, al is ‘het harde’ er al enkele jaren uit. Growing up, I guess.

Maar niet elk liedje dat ik graag hoor is incoherent gebrul en gitaargeschreeuw. Neem nu bijvoorbeeld Eva De Roovere. Ik heb er altijd wel een zwak voor gehad. “Zoals in dat ene liedje”, “Orpheus”, “De Jager”, “Laat me jouw lied zijn”,… The list goes ever on. En ook haar nieuwe plaat, Brekend Glas, is best te pruimen. De videoclip vind ik maar ‘meh’, maar je koopt haar cd’s niet voor de videoclips, vind ik.

For your convenience (al stel ik wel voor het venster te minimaliseren en je gewoon te laten leiden door de muziek)…

De cd komt uit ergens in oktober.

