En zo zijn we dan ook stilletjes aan in de septembermaand aanbeland. Nu nog niet, maar goed, er zit wat speling op. En zo gaan ook alle koters terug naar school. Als ze tenminste niet in Syrië gaan vechten.

Ook voor mezelf staat er heel wat op het programma. Immers, deze maand vang ik het tweede jaar (jawel hoor ! ) van mijn graduaatsopleiding aan. De maandag doe ik Nederlands, de woensdag Recht en donderdag wordt het Sociale Wetgeving. De zaterdag is voorbehouden voor Spaans. Al is dat meer recreatief, het heeft niets te maken met mijn graduaat. Al is het altijd handig meegenomen.

Het gevoel van anticipatie dat ik altijd had in het middelbaar (wel, behalve de laatste twee jaar, dat BSO heeft mijn motivatie echt geen goed gedaan) steekt ook hier de kop op, al is het niet meer zo sterk als vroeger, want ik ken de meesten mijner klasgenoten al, natuurlijk.

