Jawel, beste lezers, ook ik ben ooit naar school geweest – nu wel niet zo lang als ik wou , maar goed, daarover gaat deze blogpost niet – en ik volgde een hobbelig parcours. Erover uitweiden zou te lang duren, maar laten we het er op houden dat gedurende mijn dertiende (ongeveer) tot en met zestiende (ongeveer) levensjaar te vinden was in de richting Secretariaat-Moderne Talen. Dat ik postbode zou worden stond dus eigenlijk al van in mijn schooltijd in de sterren geschreven (ironie).

We moesten zelf een vervolg maken op een kort stukje, een excerpt, als het ware. Tot hoever het excerpt reikte weet ik niet meer, maar ik heb wel nog mijn vervolg teruggevonden waarvoor ik – jawel – 10/10 kreeg. Met als speciale vermelding: “Prachtig geschreven! Speciaal! Je hebt een goede manier van schrijven om je humor weer te geven”.

Altijd leuk om zoiets te lezen, eigenlijk. En ja, dat was één van de werkjes die me in de richting van taalkunde dreef. Had het gelopen zoals het had moeten lopen, natuurlijk.

