En het komt naderbij. Mensenlief mensenlief… Vliegt die tijd voorbij? Ja, die vliegt voorbij. Wat is er dan allemaal al gebeurd?

Op Miguelationeel vlak ben ik er dus door voor dat gevreesde examen Recht, en wel met 68,4 %, schouderklopje voor mezelf. Ook voor mijn eindwerk heb ik al meer dan sommigen hebben die in 2014 gaan verdedigen. Mijn dienst ben ik wellicht kwijt, al bleek de vrees dat hij zou afgeschaft worden vooralsnog ongegrond. Vooralsnog, wel, want het kan snel verkeren.

En op internationaal vlak dan is vooral het heengaan van Nelson “Madiba” Mandela me bijgebleven. Er voor zorgen dat blank en zwart (weer) door één door kunnen in zo’n racistisch land als Zuid-Afrika (laten we een kat een kat noemen), je moet het maar kunnen.

En ikzelf? Tja… Morgen komt er weer een streepje bij. Dan ben ik 31 jaar, en ‘officieel een dertigjarige’.

