Vanochtend, na een ruzie met ouderlijke machten over het feit dat ik durfde te zeggen dat ik deed wat ik wilde, you know, being dertig en al, de nieuwe regeltjes op mijn bord gekregen – I didn’t even open my eyes yet (figuurlijk gesproken).

Eén van de puntjes was dat ik mijn ‘map’ waarin ik alle loonbrieven bewaar moest uitkuisen. Wat ik dan ook deed. Wat vond ik daar terug? Mijn eerste loonstrookjes (de banderollen dat we zeggen). En op het allereerste loonstrookje kreeg ik mijn allereerste wedde (duh). En hoeveel bedroeg deze wedde? We hebben het hier wel over een voltijdse dienst:

1017 euro! Jawel! Zonder maaltijdcheques want die kreeg ik toen nog niet. 1017 euro. Je moet eens vragen aan de jonge gasten van vandaag om voor 1017 euro dat werk te doen. Ik kan me het antwoord al voorstellen.

