Voor wie het nog niet zou weten, ik hou wel van Gent. Een stadsmus zal ik wel nooit worden, maar daartegenover staat wel dat “mocht ik ooit voor de keuze staan, wonen in ‘stad’ Kortrijk en stad Gent, dat ik nog eerder voor Gent zou kiezen”.

Die stad, een (voorlopig toch nog) rood bastion omgeven door een vuile bruine smurrie (de gemeenten waar N-VA (deels) aan de macht is) heeft alles. Nu, alles, veel. Genoeg.

Een écht stadscentrum (neen, het centrum van Kortrijk telt niet) met nog een authentieke tram ook, geruchten van vegetarische restaurantjes – in Kortrijk zijn er bij mijn weten geen – en van elke grotere winkelketen wel een filiaal. Zoek naar een Fnac in Kortrijk en je weet wat ik bedoel.

Nu in oktober is er in Gent ook weer F.A.C.T.S.. Die beurs waar nerds in vol daglicht rond lopen, weet je wel. Dit jaar is ons kostuum nog iets speciaals. Niet dat ik verwacht dat er iemand deze blog leest, maar toch wens ik er niet te veel over te lossen. Maar voor een kostuum heb je natuurlijk kleren en attributen nodig, en die komen voor ons meestal van bij de Avothea. Een theaterwinkel gelegen aan de Burgstraat 28 te… Gent.

Daar de Avothea nog geen mailorder service heeft, bij mijn weten, stapten we dus vandaag de trein op richting Gent. Het was eigenlijk met de moed der wanhoop maar we hebben toch onze gading gevonden. Pedro vond ze toch, in elk geval. Mijn kostuum ‘is in aantocht’.

Nu hadden we het pantser en een helm al voor het kostuum, maar we hadden nog iets nodig voor eronder. Dus hebben we meer kledingwinkels gedaan op één dag dan ik in heel mijn leven. Van de eerste H&M ging het naar de Zeeman, de tweede H&M waar de knappe helpster ons tevergeefs overal rondleidde, naar de C&A en tot slot één of andere sportwinkel met een nogal dubieus personeelsbeleid.

Geen tuniek gevonden voor eronder, maar toch enkele mooie vrouwen gezien dus het dagje was niet helemaal verloren. To be continued…

