Voor wie een fan is van Londen – zeker met de opstoten van Doctor Who-manie – en eigenlijk eens wil weten hoe het er allemaal in het verleden aan toe ging, heb ik een leuke aanrader. Ikzelf ben geen Londenfan, gezien ik het Kanaal nog nooit heb overgestoken weet ik eigenlijk niet hoe het er daar aan toe gaat. Eigenlijk als enige van onze familie ben ik nog nooit in Engeland geweest, een schande, eigenlijk, gezien ik van ons vier de Engelse taal het meest machtig ben.

De eerder vermelde aanrader is dus http://www.pepysdiary.com/. Pepys’ dagboek was een dagboek dat Samuel Pepys bijhield gedurende een goede tien jaar. En in die tien jaar is er veel gebeurd: een tweede oorlog met Nederland, een grote brand en een pestepidemie.

Wie echt een geschiedenisfreak is kan hier gerust voor meerdere uren aan een stuk zijn hartje ophalen. Je kan ook een kaart bekijken met bijvoorbeeld de schade van de Grote Brand van Londen van 1666.

Al met al een leuke site om te bekijken!

