#Helfie, het resultaat van een zeer doordachte mediacampagne van ’s lands grootste politieke partij, is alomtegenwoordig. Overal waar iets wordt georganiseerd voor het goede doel, zijn ze van de partij. De helpende handjes van de maatschappij, de motor van vooruitgang.

Verder terend op de kuddementaliteit van het niet echt snuggere kiespubliek dat hen in het zadel heeft geholpen (maar daar nu al ferm spijt van heeft) bouwen ze nu aan burgerzin.

Wanneer er wordt gesponsord? Helfie. Wordt er bloed gegeven? Helfie. Bloemen uitgedeeld voor moederdag? Ook Helfie. Stuk voor stuk initiatieven die in het pre-Helfietijdperk ondenkbaar waren. Dankzij Helfie stromen de mensen massaal richting lokale bloedinzamelingen. Waar de N-VA, altruïstisch als ze is, ook op aandringt dat ze hun certificaat vragen en opsturen naar het hoofdkwartier, want hoe meer certificaten, hoe meer kans ze (eindelijk) hebben om erkend te worden als Onderneming met een Hart. Zo kunnen ze hun plaats innemen tussen illustere voorgangers als Monsanto, Total en Q8. Stuk voor stuk organisaties met een hart voor milieu en mens.

Dankzij Helfie worden moeders in de bloemen gezet. Ook dat werd tijd. Zieke kindjes steunen? Nu hebben mensen een reden om zieke kindjes te steunen: ze worden Helfie. Spijtig dat dit moet, maar gelukkig dat dit kan: dankzij de N-VA wordt deze kille, afstandelijke maatschappij een warme oase vol urinegele helpende handjes.

Bedankt daarvoor, N-VA.

Advertenties