Ik ben nog zo’n idioot die nog betaalt voor zijn muziek – althans voor dingen die ik echt de moeite vind – voor zolang het op een plastic schijfje staat. Voor mij geen onzin als iTunes of andere music stores, als ik het niet kan vastpakken moet ik het niet hebben.

Dus was het weer eens tijd om eens een cd aan te schaffen en ik heb deze keer “a different kind of fix” van “bombay bicycle club”. Een hele mond vol, maar goed, het kostte maar vijf euro, omgerekend naar echt geld zo’n tweehonderd frank en voor dat geld twaalf nummers hebben, ge kunt niet gekloot zijn, zoals ze het in de volksmond zeggen.

Ik kende “Lights out, words gone” al van “vroeger” (zo’n twee à drie jaar) en vond het wel best een leuk nummer, if nothing more. Zo eentje die je (misschien wel eventueel misschien) downloadt en waar je soms naar luistert als je je eindwerk maakt. Nu, ik heb de cd gekocht, dus ja, dat is bij deze goedgemaakt. Nummers die zeker catchy genoeg zijn om te neuriën zijn “Lights out, words gone” (of course), “Shuffle” en “How can you swallow so much sleep”.

Leuke achtergrondmuziek. Ga ik nu ook hun andere cd’s kopen? Dat nu ook weer niet, toch niet als ze full price zijn. Maar voor vijf euro? Wie weet.

