Sinds donderdag laatstleden, acht oktober, mag ik mezelf gegradueerde (met onderscheiding!) in de handelswetenschappen en bedrijfskunde of zoiets noemen. Fancy woordjes voor eigenlijk gewoon een papiertje waarop staat dat ik kan werken met een computer(programma zoals Access, Word, Excel, …) en ook een mondje Nederlands, Engels, Frans en Duits spreek, al valt dat zwaar overdreven uit toen ik mijn eindwerk moest verdedigen.

Gedaan dus, de dagen dat ik, drie jaar lang, om drie uur naar de bedstee vertrok voor een verkwikkend hazenslaapje tot rond vijf uur, om dan om vijf uur dertig of zo naar school te vertrekken.

Ik heb nu weer vrije tijd te over en eigenlijk mis ik het schoollopen wel. Het is misschien nog de heimwee die spreekt, maar eigenlijk is het gewoon zo. Nu ben ik al wel bezig met een bachelor in het communicatiemanagement maar de communicatie verloopt – o ironie – op z’n zachtst gezegd gebrekkig. Ze moeten het nog allemaal uitzoeken – en ik dus ook.

Hoe vul ik nu mijn avonden? Zoals ervoor eigenlijk, gamen, lezen, eens op tijd naar bed gaan, … Al vereer ik mijn alma mater ook wel eens met een bezoekje zo af en toe. Maar dat zou niet kunnen blijven duren. Of ik pik nog wel eens een moduletje van Marketing mee, wie weet…

