Ja, weet je het nog, die campagne van een half jaar geleden van Schillebeeckx (die er ferm goed munt heeft uitgeslagen)? Tegen seksisme, tegen seksuele intimidatie, enzovoort. “Jamaar ja, wij zijn niet tegen mannen”, ging het telkens “want ook jullie zijn slachtoffer doordat de daders een slecht beeld van de mannen ophangen”. Feminisme is niet tégen mannen maar mét elkaar, zo worden we om de oren geslagen.

Dus nu met de asielcrisis moeten gemeenten asielzoekers opvangen. Zo ook in Lubbeek. Hier gaat het om alleenstaande mannen van 25 – 35 jaar. Natuurlijk zijn daar (begrijpelijke) bezorgdheden en vragen rond die de goegemeente mocht stellen aan Francken himself.

Komt er daar een soepkut aan het woord, ik citeer: “a viriele mannen, Ik weet niet, maar ik denk niet dat wij ons als vrouwen daar veilig bij voelen. Als we de actualiteit gevolgd hebben, zijn er toch al een aantal gevallen van seksuele intimidatie gebeurd”.

Los van het feit dat het dan enkel de lokale editie van Lubbeek van Het Laatste Nieuws – natuurlijk – daar dan gewag van moet gemaakt hebben daar ik daar niets van gezien heb, moeten we nu eventjes kijken waar dat vandaan komt.

Ofwel een haat tegenover vreemden : -> alle vreemden zijn verkrachters.

Ofwel een haat tegenover mannen: -> alle mannen zijn verkrachters (dank u, Yasmine).

Ofwel allebei: -> alle vreemde mannen zijn verkrachters.

Ik bedoel maar. Waar is de verontwaardiging nu? Ik begin dat spuug- en spuugzat te worden dat mannen als verkrachters worden afgestempeld. Alhoewel de klaagster in deze niet echt bang hoeft te zijn. Want geef toe:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/2.41726?video=1.2493410

