En zo is 2015 weer voorbij. Wat een jaar was me dat zeg. Op macro- en micro-omgeving. Op amoureus vlak nog steeds windstil – al zeggen er sommigen dat ik weer iets niet gezien heb dat ik moest gezien hebben, en wanneer ik ze wil contacteren is het eigenlijk al te laat – maar op andere vlakken… Mijn beste vriend die nog eens vader is geworden, ik die afgestudeerd ben als gegradueerde Management Assistant. Ik die dan ook een nieuwe opleiding ben begonnen – en er mijn tanden stuk zal op bijten. Ik die een huis kocht. Ik die slaagde voor de eerste twee fasen van een promotie.

Volgend jaar zal ik dus ook kennis maken met het fenomeen “tweede zit”. Volgend jaar zal ik ook de deur van het ouderlijk huis achter mij toe trekken en vijfhonderd meter semi-alleen gaan wonen. Volgend jaar misschien promotie?

Volgend jaar misschien de vrouw van mijn leven tegenkomen.

Maar wellicht niet.

Om het met de woorden van Calvin en Hobbes te zeggen, die het nu net twintig jaar doen: it’s a magical world out there. Let’s go exploring.

Prettig 2016 gewenst aan de drie lezers en een paardenkop die dit nog lezen!

