Het eerste jaar voor mijn bachelor Communicatiemanagement zit er op. Het verdict? Over de punten ben ik tevreden. Met 14’en en 13’en voor mijn hoofdvakken en slechts drie herexamens kan dat ook moeilijk anders. Over de zgn. “begeleiding” iets minder. Trek uw plan is iets wat mij er vooral van bij bleef. Een cursus die we in januari moesten krijgen pas in mei krijgen, bijvoorbeeld. En als je dan uitleg vraagt, doodleuk horen dat het “examenperiode is en dat daar dus geen tijd voor is”. En dan ook nog eens een taak krijgen, zo ter elfder ure. Welk vak het is, maakt niet echt uit.

Gelijk hoe, ik zal dus van koers veranderen, en mij toeleggen op de dingen die ik wél kan: Nederlands en Engels. Gecombineerd met het feit dat ik graag opleiding geef kom ik uit aan Lerarenopleiding Secundair Onderwijs Nederlands – Engels, aan hetzelfde illustere Arteveldehogeschool-instituut.

Hopelijk gaat dat beter.

