Zoals jullie wel weten, ben ik een trotse inwoner van de Groeningestad (alhoewel Heule beter apart was gebleven, maar kom).

Hippe vogel Vincent Van Quickenborne – meneer mediageile camerazot – is van de liberale overtuiging, en dat betekent dat men het liefst zo hard mogelijk schijt op de werkmens.

Ik ben verhuisd, nu, nog altijd binnen Heule, maar daar komt een hele papierwinkel bij kijken.

Die papierwinkel – identiteitskaart die moet veranderd worden, tekenen van waarborg voor de bouwmaatschappij en wijzigen van adres – wou ik nu dus aanpakken.

Na de eerste keer toen ik belde zo’n drie weken geleden resoluut de virtuele deur gewezen te zijn (ze legden gewoon neer) hoopte ik op een verbetering van de dienstverlening.

Niets daarvan.

Mijn hart maakte een sprongetje toen ik hoorde dat de jongedame niet meteen neerlegde. “We komen nog ergens” was mijn eerste gedacht.

Helaas.

De jongedame sprak mij aan alsof ze tegen een klein kind praatte. Omdat ik zei dat ik enkele dingskes (bovenvermelde dingskes) wou doen, zei ze: “en welke dingskes wil je dan doen?”

Goed, ik alles uitgelegd wat ik wil doen.

Blijkt nu dat het stadhuis enkel open is tot 12.30. Ik werk van 6.45 tot 15 uur. Ik moét komen voor mijn identiteitskaart. Ik kan niet komen voor mijn identiteitskaart, want ik krijg geen verlof. Sommige mensen moeten wél werken tijdens het verlof.

Hoe ik het zal oplossen, weet ik niet. Mijn gesprekspartner had geenszins een oplossing. Triestig, Stad Kortrijk. Afbouw van openbare diensten is onder Quick echt quick aan het gaan.

Echt. Een welgemeende.

Miguel

